Maandag 15 september - Reisverslag uit Machame, Tanzania van Herbert Martin - WaarBenJij.nu Maandag 15 september - Reisverslag uit Machame, Tanzania van Herbert Martin - WaarBenJij.nu

Maandag 15 september

Door: Marlou

Blijf op de hoogte en volg Herbert

15 September 2014 | Tanzania, Machame

Vandaag dag 5 van de klim naar de top!

Helaas nog geen bericht ontvangen van de heren zelf, maar heb contact gezocht met Selma van Makasa reizen. En zij wist mij te vertellen dat ze de gids vanochtend nog gesproken had en alles goed ging met de heren...dus dat is fijn!
Het bereik is "daarboven" inderdaad niet best cq niet mogelijk.

Vandaag lopen Herbert en Dirk een steile korte wandeling die overgaat in een makkelijk pad. Ze gaan van Karanga Camp 4100m naar Barafu Camp 4600m. De looptijd vandaag zal ongeveer 3 uurtjes zijn. De bedoeling is dat ze vanmiddag wat uitrusten en slapen.

Want vannacht als wij allemaal naar bed gaan of al in bed liggen, worden zij gewekt om ongeveer 23.30 uur. Ze krijgen dan koffie en een ontbijt en gaan dan op stap! Dit wordt dan de dag waar het allemaal om gaat! De TOP !!

Ze zullen 7 uur lang wandelen in het donker en in de sneeuw, op weg naar de top. Als ze eenmaal de top hebben bereikt zullen ze vrij snel weer naar beneden moeten gaan. Dit vanwege de ijle lucht daar boven. Ze wandelen dan weer 6-7 uur naar het Mweka camp op alweer 3100m. Hier zullen ze vast en zeker lekker slapen!

Nog even voor de duidelijkheid, de foto's van de laatste dagen zijn niet van Herbert en Dirk. Maar geven jullie, als lezer, even een idee van waar ze zijn en waar ze lopen.

• 15 September 2014 - 16:13

Yvonne En Ronny:

Spannend hoor, de laatste loodjes.
    Hier lekker warm, vannacht in ons bedje en de heren in de kou en lopen voor een fantastisch goed doel. Top prestatie..

• 15 September 2014 - 16:23

Ben Greeven:

Mooi Herbert, afgelopen weekend accoord ontvangen van ons team "goede doelen"op de Koningsmarkt volgend jaar en dat wordt jullie project.
    Dus volhouden

Met sportieve Groet,

Ben Greeven
    Sporthuis Sunny Camp

• 15 September 2014 - 20:45

Timo :

Hoi pap
    Jij bent erbijna nog even door zetten en jij bent op de top van de kili,
    hier heb je veel voor getraind en uiteindelijk ben je er, na een zwaren tocht:-)
    IK HOOP DAT JE MORGEN DE TOP HAALT, want dan ben jij mijn KANJER.

Heel veel liefs Timo
    xxx

• 15 September 2014 - 20:49

Sven:

Hoi Papa ik ben heel trots op jou al ik ben nog trotser als je de top haalt.
    Ik vindt het heel knap wat je aan het doen bent voor de meisjesschool.
    Ik wens je veel succes en kom op je kan het zet em op je kan het!!!!!!!!

Groetjes, Sven

SUCCES JE KUNT HET!!!!!!

• 15 September 2014 - 22:00

Huub:

Knap Herbert wat je nu doet.
    Het idee alleen al dat wij lekker naar bed gaan en jij opstaat om het laatste stuk te lopen.
    Wat een vreugde zal dat zijn,op de top samen met Dirk .
    Geweldig we zijn er trots op.

Herbert

In september is het dan zover, 90 jaar Fischer, 25 jaar in de sportsector aktief en inmiddels alweer 10 jaar in dienst bij Fischersports, genoeg aanleiding om dit op een bijzondere manier te vieren. Afgelopen oktober 2013, tijdens een eerste kennismaking met Tanzania, besloot ik de skischoenen in te ruilen voor wandelschoenen en “Project Kilimanjaro” was geboren. Project Kilimanjaro heb ik gekoppeld aan de "Mama Clementina Academy” en we hopen met je bijdrage te kunnen voorkomen dat dit project, waardoor zoveel jonge vrouwen in Tanzania hun weg kunnen vinden naar zelfstandigheid en een mooie toekomst, zou verdwijnen.

Actief sinds 19 Aug. 2014