donderdag 11 Sept. - Reisverslag uit Machame, Tanzania van Herbert Martin - WaarBenJij.nu donderdag 11 Sept. - Reisverslag uit Machame, Tanzania van Herbert Martin - WaarBenJij.nu

donderdag 11 Sept.

Door: marlou

Blijf op de hoogte en volg Herbert

11 September 2014 | Tanzania, Machame

Zo....... we zijn nu "live" cq de lucht in met het reisdagboek betreft het Kili-Project van Herbert !!

Toch spannend als zakelijk en privé door elkaar heen gaan lopen, maar wel allemaal voor het goede doel! En daar ging het uiteindelijk om.
Er staan reeds een aantal verslagen en foto's in dit reisdagboek.
Maar vanaf vandaag zal ik per dag jullie updaten over de route die Herbert en Dirk gaan wandelen en hoe het met ze gaat. Hopelijk is de communicatie zo goed dat we ook af en toe een berichtje of foto mogen ontvangen vanaf de Kilimanjaro. Natuurlijk mogen jullie zelf ook een bericht toevoegen. Dat zou leuk zijn want straks maken we hier een boekwerk van nml.

Nog even over gisteren.....

Nml vanochtend veel foto's mogen ontvangen van Selma, eigenaresse van Makasa reizen.
Selma (Nederlandse) en Yohannes wonen daar en wij zijn afgelopen Oktober met hun organisatie, Makasa reizen, ook in Tanzania geweest. Gister heeft Herbert met trots het geldbedrag overhandigd. Met z'n allen hebben we ervoor gezorgd dat het MCF Foundation 6999$ op de rekening gestort kreeg. Maar om niet met lege handen te komen heeft Herbert 1$ contact gegeven zodat het totaal bedrag op 7000$ is gekomen !!!
Echt geweldig. Zie hier nog wat foto's van in de bijlage.

Kort bericht gekregen vanochtend van Herbert, dat ze elkaar lekker wakker gehouden hadden vannacht, (Dirk en hij) met elkaars gesnurk. 10.40 uur stonden ze aan de poort van de Kilimanjaro. Als we dachten dat ze de enige daar waren...keep on dreaming! "volle bak, het lijkt wel markt hier" schrijft Herbert.

Iets over de dag vandaag:

bij de Machame national Park Gate, gelegen op 1800 meter, wordt het nodige papierwerk voorbereidt voor de klim. Deze dag wandelen ze door het tropische regenbos van Kilimanjaro National Park. Er zijn diverse routes om omhoog te wandelen en Herbert en Dirk nemen de Machame route.
Vandaag lopen ze ongeveer 6-7 uur. Ze overnachten in kleine iglo tentjes. Naast een slaaptent is er ook een eettent. Vanaf vandaag kunnen ze ook niet meer douchen maar krijgen ze elke ochtend en avond een bak warm water om zich te wassen.

Tot zover deze dag....

• 11 September 2014 - 11:44

Inge Bonma:

Wat een geweldig bedrag! En wat nobel van je Herbert dat jij die ene euro hebt toegevoegd :-)
    Succes en ik volg je op de voet (figuurlijk dan he)
    Heel veel groetjes van Ed, Inge, Jasmijn en Jules

• 11 September 2014 - 12:50

Marije Schraven:

Hey Herbert, wij wensen je super veel succes de komende dagen tijdens je klim naar de top! Aan de voorbereiding kan het niet liggen. Geniet, geniet, geniet en succes! We blijven je verhalen lezen!
    Groetjes Arnout, Marije en de kinderen.

• 11 September 2014 - 13:08

Bernadette:

Wat een mooi bedrag is er opgehaald, top! Heel veel succes en plezier met jullie mooie trip! groetjes Bernadette

• 14 September 2014 - 15:52

Nicolette:

Wow Herbert en Dirk, wat een mooi bedrag hebben jullie opgehaald zeg. Zie die vrolijke snoetjes daar al voor me :-) Mooi om te volgen hoe het jullie vergaat. Goede trip, met heel veel mooie indrukken en doe voorzichtig!

Herbert

In september is het dan zover, 90 jaar Fischer, 25 jaar in de sportsector aktief en inmiddels alweer 10 jaar in dienst bij Fischersports, genoeg aanleiding om dit op een bijzondere manier te vieren. Afgelopen oktober 2013, tijdens een eerste kennismaking met Tanzania, besloot ik de skischoenen in te ruilen voor wandelschoenen en “Project Kilimanjaro” was geboren. Project Kilimanjaro heb ik gekoppeld aan de "Mama Clementina Academy” en we hopen met je bijdrage te kunnen voorkomen dat dit project, waardoor zoveel jonge vrouwen in Tanzania hun weg kunnen vinden naar zelfstandigheid en een mooie toekomst, zou verdwijnen.

Actief sinds 19 Aug. 2014