zaterdag 13 september - Reisverslag uit Machame, Tanzania van Herbert Martin - WaarBenJij.nu zaterdag 13 september - Reisverslag uit Machame, Tanzania van Herbert Martin - WaarBenJij.nu

zaterdag 13 september

Door: marlou

Blijf op de hoogte en volg Herbert

13 September 2014 | Tanzania, Machame

Dag 3 van de klim.

Vanochtend vroeg berichtje ontvangen (6.54 uur) dat ze goed geslapen hadden en vandaag een lange dag gaan maken.

Vandaag lopen ze vanaf 3840m naar 4600m lava Tower en weer een stukje terug naar 3950m Barranco Camp.

Ze lopen eerst langs het Shira plateau wat een prachtig uitzicht schijnt te hebben. De heivelden gaan langzaam over in Alpine vegetatie. De lunch zal zijn op Lava Tower 4600m waar het lichaam even kan wennen, om vervolgens weer af te zakken naar Barranco Camp (3950m).
Het stijgen en weer dalen is een goede manier om te acclimatiseren.

Herbert gaf aan dat ze vandaag ongeveer 10 uur moeten lopen.
Denk dat ze erna wel goed slapen....

Gister avond hadden we een "bel-afspraakje" om 19.00 uur maar helaas geen bereik. We wachten het volgende bericht met smart af... "het thuis-front"...

Herbert

In september is het dan zover, 90 jaar Fischer, 25 jaar in de sportsector aktief en inmiddels alweer 10 jaar in dienst bij Fischersports, genoeg aanleiding om dit op een bijzondere manier te vieren. Afgelopen oktober 2013, tijdens een eerste kennismaking met Tanzania, besloot ik de skischoenen in te ruilen voor wandelschoenen en “Project Kilimanjaro” was geboren. Project Kilimanjaro heb ik gekoppeld aan de "Mama Clementina Academy” en we hopen met je bijdrage te kunnen voorkomen dat dit project, waardoor zoveel jonge vrouwen in Tanzania hun weg kunnen vinden naar zelfstandigheid en een mooie toekomst, zou verdwijnen.

Actief sinds 19 Aug. 2014