In Moshi... - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Herbert Martin - WaarBenJij.nu In Moshi... - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Herbert Martin - WaarBenJij.nu

In Moshi...

Door: Marlou

Blijf op de hoogte en volg Herbert

10 September 2014 | Tanzania, Moshi

Vandaag 10 Sept 2014 zijn Herbert en Dirk wakker geworden onder de Afrikaanse zon! Hierbij een leuk bericht van Herbert, vanavond ontvangen:

Zo de dag is goed verlopen, we hebben een lekker ontbijt gehad om 9uur met een waanzinnig goed uitzicht op de Kilimanjaro.
Om half 11 zijn we eerst naar de MCF school geweest. We werden onthaald met een happy lied van een klas. Ze waren super blij met de cheque! Kregen even een rondleiding door de school.
De gidsen stonden al te wachten, eerst een korte inleiding over de tocht (de gidsen waren gisterenavond terug gekomen van een andere groep en gaan dus vrolijk weer de berg op).
Medisch zijn we ook gecheckt, Dirk had een hardslag van 78 met een zuurstogehalte van 93. ik had een hardslag van 68 / 99 was de zuurstof op 1800m. We verkeren in goede conditie!
Over het materiaal was zeker niets te klagen. Top, maar dat wisten wij al.
Vanmiddag zijn we met onze driver naar Moshi geweest voor een city tour. Was erg leuk,veel te voet gedaan door de straten van Moshi en op de markt geweest.
5 uur waren we terug in de lodge, even douchen en net een heerlijk 3 gangen menu gehad voor 9 dollar met wederom uitzicht op een wolkenloze kili.
Uniek !! Want vorige week was hij de gehele week ingepakt door de wolken. Het is nu 20:30 plaatselijk tijd en we gaan naar bed, we snurken allebei (volgens dirk ik ook ) morgen starten om 8uur.

Leuk bericht van de heren en ze maken het goed! Het tijdverschil met ons is 1 uur later bij hun. Ze verblijven nu nog in MCF Kilimanjaro Lodge in Moshi. Herbert heeft vandaag namens alle donoren de geweldige check mogen overhandigen. Deze werd in ontvangst genomen door de oprichtster van deze foundation en de directeur van de school.
Met trots mag wel gezegd worden heeft Herbert in totaal 6999$ overgemaakt naar deze foundation!! Wauw !!

Hier zijn leuke foto's van gemaakt, zie bijlage foto's bij dit reis verslag. Ook een foto van Dirk en Herbert met twee van hun gidsen.
Makasa ,de organisatie waar Dirk en Herbert mee reizen, heeft hier ook al een leuk stukje van op Facebook gezet:

Morgen starten de heren dus vroeg en hopen we meer nieuws te hebben. Voor nu een fijne avond!

Herbert

In september is het dan zover, 90 jaar Fischer, 25 jaar in de sportsector aktief en inmiddels alweer 10 jaar in dienst bij Fischersports, genoeg aanleiding om dit op een bijzondere manier te vieren. Afgelopen oktober 2013, tijdens een eerste kennismaking met Tanzania, besloot ik de skischoenen in te ruilen voor wandelschoenen en “Project Kilimanjaro” was geboren. Project Kilimanjaro heb ik gekoppeld aan de "Mama Clementina Academy” en we hopen met je bijdrage te kunnen voorkomen dat dit project, waardoor zoveel jonge vrouwen in Tanzania hun weg kunnen vinden naar zelfstandigheid en een mooie toekomst, zou verdwijnen.

Actief sinds 19 Aug. 2014